onsdag 16 juni 2010

Snyggmössor!

En mössbeställning. Två vändbara mössor med djungel och moln. Beställaren har en bra smak, de blev riktigt fina. Min lilltjej leker modell!



Cp:n ville inte riktigt vara med när jag skulle sy dekorsömmen på den turkosa. Först sydde jag massor på testbitar för att komma på hur jag skulle göra för att inte få hoppstygn över sömmen, det var ju väldigt tjockt där. Kom på det hela och det hela ligger i att köra för hand med ratten över det partiet. Dax för mössömmen, tråd har jag givetvis bara en så då fick jag snurra upp på undertrådspolar. Syr, klarar sömmen galant, kommer ända fram...DÅ ser jag att det fattas 2 OBS 2 cm på den ena tråden de andra 2 som jag spolat upp räckte just så pass på centimetern. Sprätta!!! Syr igen och även denna gång blir något galet, men jag minns inte vad. 3:e gången gick det bra! Snyggt blev det!

Beställaren ville förs ha med vikt kant, men jag svrådde ifrån det då båda tygerna ärväldigt tjocka. Men jag måste nog medge att det skulle nog gått, lite tjockt över öronen men inte så hemskt som jag trodde det skulle bli. Jaja, nu vet jag det till nästa gång.


Min sötnos blev jättefin i den!





Inga kommentarer: