måndag 4 januari 2010

Jul- och nyårsstassen!

Fick för mig att jag i sista sekunden skulle sy en finklänning. Detta material är sån jag haft liggandes som jag itne vetat vad jag skulle göra med. Ett väääldigt skirt vinrött tyg, fick anväda 4 lager för att det inte skulle vara genomskinligt. Överdelen kommr från meedom kjolen är egenritad.





Det roliga med att sy själv tycker jag är att man under arbetets gång kan skapa och ändra och designa. Jag hade ungefär bestämt hur den skulle se ut, med en guldkant och rosett, det blev dock ganska häftigt att göra en ros av det skira tyget. Sydde medvetet ihop med en overloksöm för att få lite ljust i rosen, sedan kom jag på att jag hade vinröda och vita pärlor i någon låda och så blev det ganska fint med guld bakom och vipps så fick klänningen en helt annan desig än jag tänkt mig.










Inga kommentarer: