söndag 18 oktober 2009

Äntligen pirattyget!



Äntligen har jag fått sätta saxen i det underbar pirattyget. Man blir så glad av de härliga färgerna. De är ännu finare live än på kort. Eftersom jag har gtt och blivit kär i det här tunikamönstret som jag småändrar lite på till de olika plaggen så blir det baaara tunikor till tjejens garderob. Men det är ju fint och hon är glad så länge det är "klänningar" för det ska det helst vara. Dottern som helst vill ha rosa accepterade faktiskt det här tyget och ville ha något med en bläckfisk. Hon fick titta på mönstret och bestämma var jag skulle lägga det dvs vilket mönster som skulle vara på klänningen. Det enda kravet hon hade var att få en bläckfisk. Därför valde jag att göra en applikation av en bläckfisk på rumpan. Det blev jättebra tycker jag att ha svart baksida, då framhävs mönstret fram ännu mera eftersom det blir så rörigt med mycket mönster. Jag ville kanta med orange och sambon fick välja komplementfärg, han valde svart. Jag var inne på jny:s turkosa/blå moln, kanske en annan gång, det var inte riktigt samma blå tyvärr.



Valde orange tråd till loggan...funkar hyffsat...

Bilden blev suddig...



Gillar skarpt den här dekorsömmen till fållar, använder bara den nästan. Ibland tvillingnål.


Tjejen bakae chokladkaka och behövde således byta tröja efter bakandet....pappan försökte få henne att ta på sig den nysydda pirattunikan....MEN...en begagnad rosa/svartrandig tröja med utsliten båthals gick före...den var ju ROSA *snyft*





6 kommentarer:

åsa sa...

Som vanligt super snyggt!! Och fint tyg!!

Sara sa...

Oj, vad fin! Tar du emot beställningar??

Bustråden sa...

rolig ide och den blev fin!

{K * Design} sa...

Tack för alla vänliga kommentarer, kul att ni gillar den :-)

Sara: Det beror väl lite på, vad det är å så. Har ingen annonsering om det, har jort beställningar några gånger i mån om tid.

Anonym sa...

hej! Kollade på din blogg om det fanns några kontakt uppgifter.. skulle vilja komma i kontakt med dig. din sy höran verkar så´otroligt bra och skulle passa i vårt hushåll då vi bor i en två med två barn och en syhörna som tar upp alldeles för mycket plats.. skulle du vilja maila mig och berätta lite mer hur ni gjort?? larssonerica@hotmail.com

{K * Design} sa...

sara: haha, nu kollade jag på din blogg, fattade inte att det var du ;-) Men nu!

Anonym: Har mailat dig, hoppas du fick mailet!