måndag 12 oktober 2009

Klänning nu tunika sedan!


Jag gillar den här modellen av klänning/tunika, gör man den lite större blir det en bra klänning och sedan när barnet växer blir det en tunika, perfekt!
Detta mönster är ett grundmönster från ottobre men jag har ändrat "kjolen" till smalare och längre modell samt halsen har jag ringat ur lite - men det var inget smart drag då jag glömde öka på mudden..oops. Syr oftast inte halsmudd utifrån mönster utan gör enligt eget recept, så även denna gång men jag tog bredden från mönstret + 1cm ungefär men jag skulle tagit till 2,5 cm ungefär för att det skulle sitta snyggt alt. inte ringat ur den mer. Det kommer snart en till tunika jag gjort där jag inte ringat ur extra och den blev mycket bättre.



Gjorden en applikation på baksidan i form av en flodhdhäst, lika samma som de på tyget...Använde dock inte någon förstärkning på baksidan så tyget drog sig en hel del, det blev INTE bra. Men men det får duga ändå. Snart kommer det bilder på hur stor skillnad det blir med förstärkning bak. Har dock hittat en ny pressarfot till min maskin som ska göra satängsöm, alltså tät sicksack, oj att en plastfot kan göra så stor skillnad.

Här är bustrollet (håret säger väl allt) i egen hög person. Första gången hon posar för kameran, ungefär i 5 sekunder! Men jag fångade henne på bild!



Rosa rosa och rosa ska det vara, den första klänningen som hon velat ta på sig direkt, bara för att den är rosa!!!





Inga kommentarer: