måndag 12 oktober 2009

Dyna till Brio!


Sydde egentligen den här dynan till kombivagnen men som tur var passade den även till sittyn. Pippityget tycker jag är så härligt, det är från Åhlens. Mönstret till dynan har jag ritat själv det var väldigt enkelt då vagnen var helt rak, en del vagnar är formade men inte den här, lucky me!

Dynan är helröd på baksidan och skulle kunna vara vändbar om inte sömmen blivit så vansinnigt ful. Kantbandet var för smalt så det blev inte så bra med kantningen tyvärr, men på den här sidan ser det bättre ut som tur är. Innuti har jag använt ett gammalt fibertäcke (om det nu kan kallas det). Det var väldigt svårt att hantera all vadd som stack ut när jag hade klippt i det, det borde ha funnits ett smartare sätt än som jag gjorde. Bättre lycka nästa gång.


Det såg lite roligt ut med ett märke på dynan så det fick bli ett med pippitexten som är i sidan av tyget.

Något som irriterar mig något vansinigt är när dynorna åker ner, därför satte jag dit två remmar med knäppen längst upp, sydde även dit en lite resorbit så att tyget inte skulle gå sönder i sömmen när barnet sliter i tyget. Det funkar kanon, kanske inte så snyggt men det syns inte när dynan är på.





5 kommentarer:

Fangoria sa...

Läcker dyna! =)

åsa sa...

illyeSnyggt!!! =) Då vet jag vem som jag ska anlita när jag behöver en ny dyna till vår "sitty", den börjar vara i stort behov av en x-tra dyna, då den börjar va rätt blekt... jag har ofa kollat på brio´s dynor, men aldrig hittat en som jag gillar i färg, alla e ju bara tråkigt enfärgade, och dom mönstrade passar inte alls i färgen.(+ att dom e ju rätt dyra)... Så kanske om jag hittar ett snyggt tyg nån gång, som passar vår sitty...kommer kanske ett samtal ang betsällning av en syna =) Vem vet...

Anonym sa...

Snyggt! Och jätteläckert tyg! :-) Får väl skicka broderna via Åhlens i Umeå innan han kommer över kvarken till jul, för det där tyget vill jag ha :-D /Karina Valtonen

{K * Design} sa...

Tack alla!

Karina: Det finns nog inte kvar dessvärre, jag har haft det här tyget lääänge!

Anonym sa...

Äsch då ;-) Nåväl, lika bra (?) det då, så drar jag inte på mig mer som ska göras då tiden inte ändå räcker till :-) Snyggt hur som helst! /Karina