söndag 4 oktober 2009

Byxor och Body





Byxorna är ett ombyggnadsprojekt. Sydde dessa för 3 år sedan innan örsta dottern kom till världen. Det är ett par av mina första byxor, men jag tyckte mig inte ha så mycket användning av dem den här gången så jag sydde om dem. Orginalet finns tidigare i bloggen, med resorlinning och svarta benmuddar. Bytte ut resoren mot en orange mudd och benmuddarna till orangea istället för svarta, mycket bättre enligt mig! Namnlappen gör att det ser lite bättre ut också! Mycket användbara!
Har äntligen satt taxen i det fantastiska rosa molntyget från jny, det är ju helt underbart färgen är fantastisk, gillar den rosa! Stora tjejen tyckte attt hon skulle få den bodyn, det var ju så fin rosa! Kompleterade med neongrönt till och så har hon haft de orangea byxorna till FÖR HON SKA DANSA I NEON!!! Den märkliga kombinationen matchar storasysters kalasoutfit från me and i, de var skitsnygga tillsammans, olika men ändå lika! Tyvärr har jag ingen bild!
Sömnaden av denna body gick väl sådär, mönstret på den här sorten är mycket bättre än omlottmönstret jag sytt av tidigare. Jag modifierade mönstret lite och bytte ut tryckknapparna i halsen till en vanlig mudd med resorförstänrkning, gjorde dock resoren lite väl tight så det rynkar sig lite, men det gör inget. Måste dock säga att i fortsättningen kommer jag att göra den här formen av hals, å så smidigt och det gick jättelätt att få över huvudet på lilltjejen, nemas problemas....

1 kommentar:

Nette sa...

Wow!! gillar absolut bodyns färgkombo, köpte just garn i neongrönt och illceris så det är höstens färg på flickornas stickasockor