måndag 12 oktober 2009

Fleecebrallor till frusna rumpor!



De övre rosa brallorna sydde jag fär länge sedan till min stora tjej, 2 par, ett par att ha hemma och ett par till förskolan. Hon har haft dem snart ett år och de passar fortfarande tackar vet jag muddbyxor! Material från ohlssons och fix.
De blå brallorna är är en beställning från en kompis. Hon köpte tyg och jag sydde till hennes stora son. Har inte fått någon respons på hur de funkar, måste fråga någon dag. Det var första gången jag måttsyr något, annars brukar jag ta på en höft ungefär men nu hade hon mätt både längd och bredd, de blev 2cm längre än de skulle men det borde inte göra något när det är mudd. På de ena byxorna är mudden dubbelt så lång som det ser ut alltså ca 12 cm för att de enkelt ska gå ner i stövlarna. Smart va? Ska bli kul att höra om det funkar. Dock räckte tyget bara till att göra ett par medlånga muddar. Men då kan hon ju jämföra....Ska skicka denna länken till henne så kanske hon kan skriva kommentar i bloggen, kan ju va kul att få lite respons.
Antar att hon köpt tygerna på ohlssons.
Grundmönstret tror jag är från meedom men jag har säkert ändrat lite som jag alltid gör.

Inga kommentarer: