lördag 17 oktober 2009

Lilltjejens rum ska fixas till!


Var och mätte lite och konstaterade att min skiss hade lite måttproblem, utgick ifrån att en ruta på hyllan var ca 50cm och gjorde resten utifrån det, men det var ju fel, en ruta var ca 37cm. Vin inte riktigt var i tankeprocssen det blev galet. Detta innebär dock att hyllorna blev betydligt längre. Det blir för fullt med två hyllor, så vad sägs om detta istället?



Det är har absolut ingenting med sömnad att göra, men jag lägger det här ialla fall, det har inte ens med hantverk över huvud taget att göra, men men!

Ska fixa till lilltjejens rum, det är vita tapeter med mörkt grovt plankgolv. Har ritat i det magiskt fantastiska programmet Paint! ;-)

Jag gillar IKEAS lack och expeditserie. Expedit tycker jag är så bra till barn för de ser vad som finns när inte saker ligger i backar på golvet eller bakom stängda dörrar å så tycker jag att leksaker är fina att titta på (oftast) varför då inte framhäva dem i en öppen hylla? Två lackhyllor har vi över därför använder jag dem.

På bilden är strecken svarta, bokhyllan och hyllorna ska vara vita, skulle kunna tänka mig röda hyllor, men då vi redan har två vita är det ju lite onödigt att köpa nya. Vad tror ni om det?




Inga kommentarer: